top of page
Obrázek autoraRadek Viktor Haštaba

Jak účinně školit obchodní týmy a zvýšit tak jejich výkon?

Aktualizováno: 2. 3. 2023

Tak dokážete reálně v praxi pousnout obchodní tým z pohledu výsledků z bodu A do bodu B. - Zde cituji referenční vyjádření jednoho z odškolených klientů:


Workshop "cold calls" pro tým čtyř akvizitorů hodnotím velmi pozitivně.


Během čtyř setkání (jeden den teorie a tři půldny cold calling) se Radkovi podařilo předat své know-how našim akvizitorům a výrazně je namotivovat pro další volání.


Zvláště oceňuji individuální přístup ke každému účastníkovi na základě jeho osobnosti. Týmový cold calling pod vedením Radka názorně prezentoval techniky volání s reálnými klienty.


Je prokazatelné, že po absolvování Radkova workshopu vzrostl počet dovolaných schůzek u našeho týmu o 20%.


Nevyčíslitelné je nadšení, které Radek v našem týmu vyvolal. Po celou dobu spolupráce bylo jednání s Radkem velmi konstruktivní a efektivní. Jeho jednoznačným zájmem byl posun nejen jednotlivce, ale i celého týmu.


Na závěr bych rád velmi poděkoval za celou spolupráci! Považuju jí za velmi přínosnou.


S pozdravem


Martin

--

Martin Valenta Head of Sales James Cook Languages s.r.o. Web: www.jcl.cz



Faktem je, že lidé obchodě obecně, kromě výjimek a nováčků v oboru se školit prostě nechtějí (má zkušenost z praxe)

Kolegyně ze školící agentury mi řekla:

“Nechtěla bych se po 10. letech praxe v obchodě školit na obchodní dovednosti. Jak jste to udělal, že máte s posledním obchodním týmem takový výsledek?“


Tady je pár „triků“ jak účinně školit a posunovat obchodní týmy ve výsledcích kupředu:


1. Školení a spolupráci dobře s vedením týmu či firmy připravte

- Dobře vydefinujte cíl a zadání

- Udělejte si diagnostiku v týmu a vpravte se do problematiky firmy

- Školení připravte na míru

- Vyžadujte relevantní přípravu

- Zajistěte si komunikaci s vedoucím manažerem zodpovídajícím za průběh školení


2. FORMA, doporučuji – volte formu zásadně WORKSHOP

- Lidi musí být do práce plně zapojení vyjadřovat se k problematice, projevovat se, makat / až na výjimky se z pohledu psychologie se lidé rádi vyjadřují a komunikují své názory druhým

- Mějte školení podle toho tedy postaveno a podporujte aktivitu


3. PRAXE, zařazujte co nejméně teorie a co nejvíc PRAXE

- Co nejméně teoretických „řečí“, při teorii volte formu konkrétních příkladů z praxe

- Například volejte PRAKTICKY ve skupině skutečným zákazníkům

- Nebo rozebírejte aktuální, konkrétní obchodní případy ve skupině, stanovujte „debrífingem“ ve skupině optimální postupy, jak je řešit


4. TÝM ZVĚDOMUJTE A VYHOĎTE HO Z KONCEPTU

- Přišel jsem na to, že pokud se dělá standard školení (účastník sedí a poslaouchá) – není tam, myslí na to, aby to přežil, co musí udělat, co bude dělat až dorazí domů

- Udělejte osvětu - vysvětlete, že to bude jiné a co bude následovat

- Následně pojmenujte, to jak se účastníci na to tváří - neuvěřitelně účinná záležitost…

- Pak skutkově naplňte to, co jste popsali a VYHOĎTE SKUPINU Z KONCEPTU – fyzickým cvičením (já používám jednoduché cviky z bojových umění)

- Plně saturovaným dýcháním ( Pozor! Testoval jsem co si mohu dovolit a co už je moc – o tom někdy příště…, ale jistě zvládnete něco připravit sami.)

- Dojde k tomu, přeměníte účastníkům vnímání, vyčistíte jim hlavy, zenergizujete je a otevřete je k přijímání všeho co bude následovat






19 zobrazení0 komentářů

Comments


bottom of page